X

راهنمای مراجعین

راهنمای مراجعین

مدارك مورد نياز جهت تشكيل پرونده

1-    جهت بستري، ارائه برگه دستور بستري صادر شده از طرف پزشك معالج ، الزامي مي باشد.
2-    دفترچه بيمه بيمار  
3-    سه برگ كپي از صفحه اول دفترچه
4-    معرفي نامه از بيمه تكميلي در صورت دو بيمه اي بودن (بسیاری از معرفی نامه ها به صورت آنلاین در محل پذیرش قابل صدور است که بدین منظور داشتن شناسنامه و کارت ملی جهت صدور معرفی نامه الزامی می باشد)
5-    جهت استفاده از بيمه تكميلي، همراه داشتن دفترچه بیمه الزامي است.
6-    درصورت همراه نداشتن معرفي¬نامه بيمه تكميلي در زمان بستري بيمار، همراهان وي مي بايست تا قبل از زمان ترخيص، نسبت به ارائه آن اقدام نمايند در غير اينصورت هزينه ها بصورت تک بیمه ای محاسبه خواهد شد و مسئوليتي متوجه بيمارستان و واحد ترخيص نمي باشد.
7-    حضور بيمار در هنگام پذيرش الزامي است.
8-    هزينه اعلام شده از سوي واحد پذيرش، در هنگام بستري، به صورت تقريبي مي باشد و هزينه دقيق هنگام ترخيص محاسبه خواهد شد.
9-    با توجه به خصوصي بودن بيمارستان، اخذ سپرده اوليه از سوي واحد پذيرش، (در صورت نداشتن بيمه تكميلي يا بيماران فاقد بيمه) حداقل به ميزان نصف هزينه درمان، الزامي است.


جهت شناسايي درست و صحيح بيمار براي انجام دقيق اقدامات درماني، در هنگام پذيرش، يك دستبند حاوي اطلاعات كلي بيمار (نام و نام خانوادگي، تاريخ تولد، نام پزشك معالج، بخش بستري و شماره پرونده بستری) به بيمار ارائه مي گردد كه لازم است بيمار تا پايان مدت بستري از اين دستبند محافظت نمايد، چرا كه شناسايي بيماران جهت انجام كليه اقدامات درماني، از طريق اطلاعات مندرج بر روي اين دستبند صورت مي پذيرد.

 

در ملاقات با پزشک

•    برای آمادگی قبل از ملاقات با پزشک، موارد زیر به شما توصیه می شود.
•    تمام اسناد و مدارک مربوط به تشخیص و درمان بیماری خود را همراه داشته باشید.
•    در صورتی که رژیم غذایی و دارویی خاصی را دنبال می کنید، جزئیات آن را به همراه داشته باشید.
•    با توجه به نوع قرار ملاقاتتان، از دوستان یا بستگان بخواهید تا شما را همراهی کنند. ممکن است به فردی نیاز داشته باشید که شما را به منزل برساند یا اینکه از جزئیات بستری شدن شما اطلاع کافی داشته باشد.
•    در ملاقات با پزشک، اطمینان یابید که تمامی سؤالات خود را مطرح کرده و نگرانی های شما کاملاً برطرف شده باشد. سؤالاتی را که می توانید از پزشک خود بپرسید را در صفحه پرسش هایی که بیمار باید از پزشک بپرسد، مشاهده نمایید.
•    بعد از ملاقات با پزشک در صورتی که بخواهید با سایر متخصصین قرار ملاقات داشته باشید، این امکان را در اسرع وقت برای شما فراهم خواهیم کرد. همچنین اگر نیاز به بستری شدن داشته باشید، مقدمات پذیرش در بیمارستان و هماهنگی های لازم را انجام خواهیم داد.

بيماران ترافيكي

1-    بيماران تصادفي، تنها درصورتيكه با هماهنگي ستاد هدايت و عدم وجود تخت خالي در بخش هاي ICU مراكز دولتي به بيمارستان قدس اعزام شده باشند، مورد تائيد دانشگاه بوده و تحت پوشش بيمه ترافيكي دولت مي باشند. در غير اينصورت كل هزينه ها به صورت شخصي محاسبه مي گردد و بيمار مكلف به پرداخت آن مي باشد.
2-    لازم به ذكر است درخصوص هزينه بيماران تصادفي كه حائز شرايط بند فوق باشند (بيماران ترافيكي تحت پوشش دولت)، دانشگاه تنها معادل تعرفه دولتي هزينه ها را پرداخت مي كند و پرداختمابه¬التفاوت هزينه¬ها به عهده بيمار خواهد بود.
3-     با توجه به اينكه كليه هزينه هاي بيمارستان براساس تعرفه اعلام شده از سوي استانداري مركزي براي بخش خصوصي محاسبه مي گردد، خواهشمند است در صورت عدم تمكين مالي، نسبت به بستري بيمار خود، دقت كافي بعمل آوريد.

ترخيص بيماران

•     با توجه به لزوم تكميل پرونده بيمار در هنگام ترخيص، از زمان صدور دستور كتبي ترخيص توسط پزشك تا خروج بيمار از بيمارستان، به طور متوسط 3-2 ساعت زمان نياز مي باشد.
•    به طور معمول ترخيص بيماران بستري از ساعت 9 صبح همزمان با اعلام منشي بخش به همراهان بيمار انجام خواهد شد،¬ لذا خواهشمند¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬است از هرگونه تجمع جلوي واحد ترخيص و سوال در اين خصوص خودداري فرمائيد تا زمان ترخيص بيماران طولاني تر نشود.
•    با توجه به عدم وجود مددكاري در بيمارستان، هيچگونه تخفيفي براي بيمار منظور نخواهد شد، و مي بايست كل هزينه ثبت شده در قبض صندوق در هنگام ترخيص پرداخت گردد.
•    پس از پرداخت هزينه بيمارستان به واحد صندوق، جهت اخذ برگه صورتحساب بيمار و برگ مجوز خروج بيمار از بيمارستان، به واحد ترخیص مراجعه نماييد.

 

چند توصيه كاربردي

1-    درصورتي كه قبل از بستري در بيمارستان از داروي خاصي استفاده مي كنيد، حتماً به مسئول بخش اطلاع دهيد.
2-    در صورت داشتن هرگونه سؤال و راهنمايي در خصوص  امور مربوط به بيمه و ترخيص، موضوع را با منشي بخش درميان بگذاريد.
3-    در صورت نياز به تغيير وضعيت تخت و نرده هاي محافظ كنار آن با هماهنگي مسئول بخش، از پرسنل خدمات بخش كمك بخواهيد.
4-    در صورت بروز هرگونه مشكل در ارائه خدمات پرستاري، مي توانيد به مسئول بخش مراجعه كنيد.
5-    در تمامي فضاهاي بيمارستان استعمال دخانيات ممنوع مي باشد.
6-    جهت جلوگيري از آلودگي و انتقال عفونت، از آوردن هرگونه گل طبيعي و گلدان خاك دار به بيمارستان جلوگيري كنيد.
7-    از قرار دادن كيسه پلاستيكي مشكي يا كارتن داخل يخچال خودداري نماييد.
8-    از آوردن ميوه هايي مثل خربزه، هندوانه و ميوه هايي كه به صورت بازشده در يخچال نگه داري مي شوند، خودداري كنيد.
9-    به منظور حفظ سلامت كودكان خود، از آوردن اطفال جهت ملاقات خودداري كنيد.
10-    آب ميوه و يا اغذيه مورد استفاده را در كيسه هاي پلاستيكي  به رنگ روشن در يخچال مخصوص بيمار قرار دهيد.
11-    به منظور كنترل عفونت هاي بيمارستاني، قبل و بعد از ورود به اتاق بيمار، دستان خود را بشوئيد.
12-    زباله هاي غيرعفوني شامل قوطي، ظروف يكبار مصرف و باقيمانده غذا و... را در سطل هاي زباله¬ي آبي رنگ ريخته و زباله هاي عفوني شامل دستمال، پانسمان و يا هر وسيله¬ي آغشته به خون و ترشحات بيمار را در سطل هاي زباله¬ي زرد رنگ دفع نماييد.
13-    لطفاً در هنگام نظافت بخش با پرسنل خدمات همكاري نماييد.
14-    شستن دست در بیمارستان مهمترین راه جلوگیری از عفونت های بیمارستانی می باشد.

 

راهنمای بیماران
 
اطلاعات تماس
  • آدرس : اراک - خیابان فلسطین - بیمارستان فوق تخصصی قدس
  • تلفن : 8-32228060(086)
  • ایمیل: ghodshospital@gmail.com
دی ان ان